براکیوپلاستی

براکیوپلاستی brachioplasty

براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو به تغییر شکل بازو از شانه تا آرنج گفته می شود و ظاهر یکنواخت تر و صاف تری از بازو را به همراه خواهد داشت.

در اکثر افراد در طی فرایند اضافه وزن ،مقداری پوست بازو کش پیدا می کند و سپس در طی مسیر کاهش وزن ،این قسمت افتاده شده و شل شدگی پیدا می کند . این افتادگی بعد از انواع جراحی های لاغری که با کاهش وزن همراه هستند نیز رخ می دهد.

براکیو پلاستی نوعی از جراحی های تناسب اندام است که بطور معمول بعد از جراحی های لاغری انجام می گیرد . این جراحی معمولا به همراه سایر جراحی های تناسب اندام مانند زیر چانه و افتادگی ران ،انجام می شود.

در این جراحی ،پوست اضافه ناحیه افتاده ،برداشته شده و سپس قسمت باقیمانده بخیه زده می شود. همچنین در صورت تجمع چربی علاوه بر بافت آن ناحیه ،لیپوساکشن نیز برای تخلیه چربی ناحیه صورت می گیرد.

براکیوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر افت وزن شدید داشته اید و از ظاهر خود راضی نیستید ،این جراحی کمک می کند تا علاوه بر ظاهر،راحتی بیشتر حین تمرینات ورزشی ،پیشگیری از عفونت ها و دانه هایی که ممکن است در ناحیه ظاهر شده و رعایت بهداشت بهتر صورت گیرد.

این جراحی چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

این عوارض معمولا به سن ،میزان کاهش وزن و بافت افراد بستگی دارد، اما بطور کلی نادر بوده و پس از انجام این جراحی روند بهبودی سریعا طی می شود.

• ترمیم جای زخم
  • درد موضعی
  • عفونت بخیه ها
  • خونریزی محدود
  • عوارض ناشی از بیهوشی
  • ضخیم شدگی جای بخیه ها
  • تشکیل لخته
چگونه برای این جراحی آماده شویم؟

در ابتدا با پزشک جراح خود درباره آن گفت و گو کنید و از شرایط عمل و ریسک های آن مطلع شوید. بهتر است قبل از رسیدن به وزن متعادل و نسبتا ثابت ،این جراحی را انجام ندهید ،چرا که به مرور زمان و کاهش وزن بیشتر باز هم ممکن است افتادگی حاصل شود. در صورتی که سیگار می کشید از چند هفته قبل ،سیگار را قطع کنید.

در مورد داروهای مصرفی با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز از مدتی قبل از عمل ، قطع یا جایگزین شوند.